29 juli 2017

05-08-2017

Oké, ik zal niet tegen jullie liegen: de wekker ging om zes uur. Mijn Italiaanse kamergenote ging douchen en ik ging vlak voor zeven uur naar beneden om naar de ontbijtzaal gebracht te worden. We sliepen namelijk op een echte amerikaanse college campus, waar de dorms zich in een ander gebouw bevonden dan de kantine.

Na het ontbijt, op de terugweg van de kantine naar de dorms, zagen Hanna en ik een eekhoorn! Niet lang na dit verschijnsel begonnen de lessen, nou ja, lessen. Het was vooral een voorstelronde  binnen de twee groepen waarin we waren ingedeeld. Wat we écht leerden, was The Count, ik had nummer 16. Daarna begon het echte werk: een training in de basics van american football en cheerleading! 


Die middag hadden we de keuze tussen twee activiteiten: wandelen over de Brooklyn bridge of shoppen in SoHo (South of Houston street). Ik ging met Hanna shoppen in SoHo. Met de trein gingen we naar Grand Central Station en daarna met de metro naar een punt dichterbij SoHo. We hebben bijna twee uur door de straten van SoHo gelopen en geshopt, voordat we ons weer verzamelden en op pad gingen naar Times Square, waar we wachtten op de andere groep.


We hoefden niet lang te wachten en al gauw waren we op pad naar de haven aan het eind van 42nd Street. Onderweg kregen we een plastic tas van Subway in onze handen gedrukt, met daarin een broodje, een zakje chips en een flesje water.

Hanna en ik hadden een plekje op het dek bemachtigd, dus we hebben alles kunnen zien en van het briesje kunnen genieten terwijl we over de Hudson voeren.


We voeren tot de zon onder was gegaan en toen nog even. We zagen alles van de Brooklyn bridge tot het Vrijheidsbeeld en van het WTC tot the Empire State Building

Toen het al donker was en iedereen weer veilig op de haven stond liepen we terug naar Grand Central Station en vertrokken vlug terug naar New Rochelle en na elf uur waren we terug op de campus en in bed.



© 2017 Reisblog van Machteld. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin