28 juli 2017

05-08-2017

Vrijdag 28 juli

Mijn grote avontuur in de Verenigde Staten van Amerika begon op 28 juli 2017. Rond een uur of zes 's ochtends werd ik wakker en maakte me klaar voor vertrek, want mijn vlucht vertrok om 10.25 uur vanuit Amsterdam naar Kopenhagen. Mijn ouders en ik (van mijn broer had ik de vorige dag al afscheid genomen)  kwamen iets voor acht uur aan op Schiphol en we gingen in de rij voor check-in staan, waar ook al een ander meisje van STS stond. 

Die dag vertrokken we met zes mensen vanuit Amsterdam naar Kopenhagen, waar we onze STS reisbegeleider Taija en de rest van ons reisgezelschap zouden ontmoeten. We hebben uiteindelijk ruim zeven uur op het vliegveld van Kopenhagen (onze vlucht was om 18.35 uur) doorgebracht, in het laatste daarvan heb ik mijn Zweedse gastzusje Hanna ontmoet. Na uren wachten was het eindelijk zover: we konden boarden en vertrokken we naar New York!

Acht uur later waren we in New York, waar het nog steeds 28 juli was (ook al hadden we al ruim 16 uur gereis). Vanuit het kleine raampje was de IKEA duidelijk te zien! In New York was het zo'n 21.00 uur toen we landen en toen moesten we nog door de douane en baggage claim. Maar uiteindelijk hebben we het gehaald en werden we allemaal met de bus naar onze voorlopige verblijfplaats (College of New Rochelle) gereden. Daar kregen we instructies en de kamerindeling (en toen snel naar bed! :))

© 2017 Reisblog van Machteld. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin